Nu införs tvåfaktorsinloggning på medarbetarwebben
Denna sida är en del av AcadeMedias medarbetarwebb
Som ett led i AcadeMedias arbete med att stärka den digitala säkerheten kommer flera system inom kort att omfattas av tvåfaktorautentisering (2FA). Det betyder att om du varit utloggad eller loggar in på nytt i ett system som går över till 2FA kommer du behöva bekräfta din identitet både med den vanliga inloggningen och via sms. Det gäller nu främst medarbetarwebben och sedan löpande med andra system. Syftet är att skydda oss mot obehöriga.
2FA används redan i outlook, teams, onedrive, sharepoint, Google, Medvind och HR-plus. 2FA införs efterhand för alla system med koncerngemensamt inloggning (SSO), till exempel medarbetarwebben. Inloggningen kommer att se ut som du är van vid från ovanstående system Klicka här för att se hur inloggningen kommer att se ut se ut. Mer information finns här.
Välkommen att kontakta Academedia IT:s servicedesk på 0771-79 44 00 om du har frågor!
Läs mer om utbildningen om digital säkerhet via länken.