Denna sida är en del av AcadeMedias medarbetarwebb

Kris

×

Vid akut risk för liv eller hälsa – ring alltid först 112.

Krisledning AcadeMedia

Paula Hammerskog
073 334 87 50
Paula.hammerskog@academedia.se

Rutiner vid en kris/allvarlig händelse

  1. Ring din närmaste chef.
  2. Börja dokumentera det som hänt/händer.
  3. Informera AcadeMedias krisledning via telefon, sms eller mail. Försäkra dig om att meddelandet är mottaget.
  4. Samla fakta om händelsen och dokumentera kontinuerligt.
  5. Analysera situationen, till exempel möjliga och troliga händelseförlopp. (Vad kan vi göra själva? Vad behöver vi hjälp med?)
  6. Arbeta tillsammans med segmentets eller AcadeMedias krisledning. AcadeMedias krisledning måste alltid vara informerad.

Organisation

Denna sida är en del av AcadeMedias medarbetarwebb

AcadeMedia är en koncern som är  uppdelad i fyra olika segment. Inom respektive segment finns aktuella verksamheter samt lednings- och supportfunktioner. Lednings- och supportfunktioner finns även på koncernnivå som bistår alla segment med specialistkunskap och övergripande ledning.

 

 

Innehållsansvarig

Uppdaterad