AcadeMedia har ingen koncerngemensam marknadsavdelning utan marknadsarbetet bedrivs på segment- respektive varumärkesnivå. Marknadsarbetet syftar till att stödja enheternas arbete med att etablera kännedom, informera och skapa attraktivitet. Arbetet ska bidra till att elever, vuxendeltagare och vårdnadshavare känner till våra verksamheter och har möjlighet att göra välgrundade val av förskola, skola och utbildning.

Marknadsteamen arbetar tätt tillsammans med digitala marknadsteamet. Det digitala marknadsteamet bistår bland annat i frågor som rör webbplattformar, digital annonsering, analys, marknadsföring och webbutveckling.

Pysslingen Förskolors marknadsavdelning

Anna Barrner - Marknadschef, 070-973 73 95. Övergripande frågor gällande marknad och kampanjer.
Charlotte Norlander - Marknadskommunikatör, 076-105 29 13. Frågor och ändringar kring hemsidans innehåll.
Ebba Palmlöf - Digital kommunikatör, 076-141 83 80

Pysslingguiden, hittar du som anställd inom Pysslingen mer information och hjälp med frågor kring marknadsföring.

AcadeMedias digitala marknadsteam

AcadeMedias digitala marknadsteam leds av Louise Björk, head of digital marketing communications. Det digitala teamet agerar som en intern digital byrå för hela AcadeMedia och är experter på digital annonsering, analys och digital marknadsföring.

AcadeMedias webbutvecklingsteam

AcadeMedias webbutvecklingsteam leds av Daniel Tael, head of engineering. Teamet är webbutvecklingsansvariga och ser till att våra sajter fungerar.

Kontakta marknadsansvarig för din skola (se kontaktuppgifter ovan) för stöd kring digital marknadsföring och skolornas webbsajter.