Här hittar du som arbetar med våra grundskolor och integrerade förskolor viktiga nyheter inför september och det kommande läsåret. Vi inleder med en filmad hälsning från vår segmentschef Lotta Krus nedan. Nästa nyhetsuppdatering kommer den 3 oktober.  

AcademyNytt

Vi på Academy är stolta att kunna bidra till att många viktiga insatser av olika slag genomförs. Under läsåret kommer vi att presentera några av dem i en kort video – ”Academynytt”. Här får du nyheter om olika möjligheter till kompetensutveckling och inspiration, nyheter som säkert också är intressanta för dina kollegor. Sprid alltså gärna dessa nyheter vidare till dina medarbetare.

Frukostmöte med VD Marcus Strömberg

Under hösten bjuder vi in till tre digitala frukostmöten där Academys utvecklingschef Petter Brobacke samtalar med AcadeMedias VD Marcus Strömberg om aktuella insatser, omvärldshändelser och nyheter som påverkar våra verksamheter. Första frukostmötet hölls den 24 augusti och finns att ta del av HÄR. Nästa frukostmöte sänds live den 19 oktober kl. 08:15. Varmt välkommen!

After School – kunskapsutvecklande träffar för dig som pedagog och rektor

Under hösten anordnas fem digitala ”After School” på olika teman med fokus på lärande och skolutveckling. Den 6 september på After School för pedagoger gästas vi av Kalle Norwald som föreläser på temat ”Sexualitet, samtycke och relationer i undervisningen – så kan du integrera läroplansändringarna i klassrummet”.

After School för rektorer den 27 september har fokus på ”Hur bra chefer blir dåliga chefer”. Maria Fors Brandebo, fil.dr i psykologi samt docent och universitetslektor i ledarskap under påfrestande förhållanden vid Försvarshögskolan, lär oss mer om bland annat tillitsskapande ledarskap.

Skolbibliotek – ny webbutbildning

Välkommen att ta del av 6 filmer som handlar om olika perspektiv på skolbibliotek. Här får din skola stöd att skapa ett ändamålsenligt skolbibliotek som kan vara en pedagogisk resurs för elever och lärare. Till varje film finns länkar till diskussionsfrågor och också till material som nämns eller tillhör området.

Basutbildningar i språkutvecklande arbetssätt samt för processledare

Academys Maria Bivesjö startar under hösten nya utbildningsomgångar av de uppskattade basutbildningarna ”Språk- och kunskapsutvecklande arbetssätt” samt ”Förstelärar- och processledarutbildning”. Utbildningarna består av 3-4 digitala träffar för 30 deltagare. Du kan läsa mer om utbildningarna och anmäla dig i utbildningswebben.

Nätverksträffar för administratörer

Under höstens administratörsträffar kommer vi fortsätta att fokusera på att utbyta erfarenheter med varandra, fylla på med inspiration och utveckling och förmedla viktig information från staberna. Träffarna är som vanligt kostnadsfria och du deltar i den mån du vill och kan.  Idag den 1 september ses vi under temat ”Höststart – bra saker att ha koll på”.

Hela höstens program, och anmälan, hittar du på utbildningswebben.

Guider och utbildningar i Microsoft 365

Med AcadeMedias nya portal för Office 365 får du löpande uppdaterade utbildningar i olika format. Du kan välja att delta på schemalagda livesända utbildningar via webben (som även spelas in), titta på korta instruktionsfilmer, lathundar, nyheter med mera – när det passar dig. Du har dessutom möjlighet att få ett mejl en gång per månad med mikrolärande som består av en kort film och ett kunskapstest i olika ämnen, samt kommande webbinarier och allmänna nyheter i 365-tjänsten.

Euroacademy den 28 september

Varmt välkommen att delta i Eurocademy 2022 den 28 september. Eurocademy är AcadeMedias gemensamma arena för fortbildning och kompetensutveckling för internationell mobilitet och samverkan. Mer info och anmälan hittar du HÄR

Centrala elevhälsans nyheter för grundskola och integrerade förskolor

Nyheterna uppdateras löpande varje månad och du hittar det här på medarbetarwebben Ta bland annat del av utbildningar och uppdaterad omvärldsbevakning riktad till elevhälsans kompetenser. Du ser texten när du klickar på “september 2022” i rullmenyn.

De senaste uppdateringarna för september handlar om:

  • Stöd i rekrytering av elevhälsans kompetenser
  • Information om datum och kalender för yrkesspecifika träffar
  • PMO utbildningar under läsåret
  • Länk till stödjande dokument för elevhälsans olika professioner, som exempel kan nämnas att här hittas särskilt stödprocessen och vägen till remiss.

Statsbidrag – sök senast den 9 september

Nu är det dags att söka höstterminens statsbidrag. För att effektivisera och få en GDPR-säker hantering av personuppgifter så kommer ansökan att ske i ett Googel-formulär.

Deadline för att söka (och rekvirera) nedanstående statsbidrag är fredagen den 9 september. Anmäl gärna intresse på en gång. Ni måste fylla i ett formulär per lärare.

Statsbidragen kommer att hanteras av Jeanette Bjurling och Frida Bjärnlind.

Statsbidrag för Lärarlyftet HT2022

Statsbidraget avser att underlätta för lärare att komplettera sin behörighet och kompetens. Statsbidraget kan sökas för lärare som deltar i Lärarlyftets kurser eller i Lärarlyftets speciallärarutbildning och förskollärare som deltar i Lärarlyftets speciallärarutbildning.

OBS! Statsbidrag för Lärarlyftet måste sökas varje termin tills dess att utbildningen är klar. För mer information om bidraget, och för att komma till ansökan, klicka på respektive länkar för information och ansökan.

Statsbidrag för högskolestudier i specialpedagogik HT2022

Statsbidraget ska gå till ersättning för lön under den tid lärare och förskollärare utbildar sig för att ta en speciallärar- eller specialpedagogexamen. Bidraget gäller alla utbildningar som leder till en speciallärare- eller specialpedagogexamen. För mer information om bidraget, och för att komma till ansökan, klicka på respektive länkar för information och ansökan.

Statsbidrag för högskolestudier i sva och sfi HT2022

Statsbidraget kan sökas för lärare som är anställda och studerar på högskolenivå med inriktning svenska som andraspråk och svenska för invandrare. Bidraget ska ersätta lärarens lön under den tid läraren deltar i utbildningen. För mer information om bidraget, och för att komma till ansökan, klicka på resp. länk information och ansökan. Statsbidrag för fortbildning av förskollärare HT2022 – Statsbidraget ska gå till ersättning för lön under den tid förskollärare utbildar sig. Bidraget gäller för Skolverkets uppdragsutbildningar inom matematikinlärning och läs- och skrivinlärning. För mer information om bidraget, och för att komma till ansökan, klicka på resp. länk information och ansökan. Frivillig lovskola (sport-, påsk- och sommarlov) och lovsimskola 2022 – Statsbidraget avser endast den frivilligt anordnade lovskolan, och lovsimskola, för elever i årskurs 6-9 och för de kostnader som uppstått i samband med denna verksamhet. Bidraget kan nu rekvireras i efterhand för sport-, påsk- och sommarlov 2022.

För mer information om bidraget, och för att komma till ansökan, klicka på respektive länkar för information och ansökan.

Statsbidrag för fortbildning av förskollärare HT2022

Statsbidraget ska gå till ersättning för lön under den tid förskollärare utbildar sig. Bidraget gäller för Skolverkets uppdragsutbildningar inom matematikinlärning och läs- och skrivinlärning. För mer information om bidraget, och för att komma till ansökan, klicka på respektive länkar för information och ansökan.

Frivillig lovskola (sport-, påsk- och sommarlov) och lovsimskola 2022

Statsbidraget avser endast den frivilligt anordnade lovskolan, och lovsimskola, för elever i årskurs 6-9 och för de kostnader som uppstått i samband med denna verksamhet. Bidraget kan nu rekvireras i efterhand för sport-, påsk- och sommarlov 2022. För mer information om bidraget, och för att komma till ansökan, klicka på respektive länkar för information och ansökan.

 

Nytt läsår betyder nytt kalendarium föräldrafakturering via Schoolsoft och Intrum

Läsårets nya ”Kalendarium fakturering till vårdnadshavare# finns att hämta på medarbetarwebben.

Hantering av klagomål från vårdnadshavare när autogiro hos Intrum slutat att fungera

En del vårdnadshavare har nyligen ”tappat” sina autogiron. Boven tycks vara inläsning av syskon från den nya elevkön. Det vi sett är att fakturor före inläsningen har kundnummer med format ÅÅMMDD-XXXX med betalningssätt autogiro. Fakturor efter inläsning har kundnummer med format ÅÅÅÅMMDDXXXX,  och dessa har inte autogiro som betalningssätt.

Vid klagomål, kontrollera hur det ser ut i Schoolsoft och Intrum, stämmer situationen in på ovan kan man ändra tillbaka personnummerformatet i Schoolsoft till ÅÅMMDD-XXXX , då kommer nästkommande faktura återigen betalas via autogiro.

Detta problem är rapporterat till Schoolsoft.

PRP 2.0 och ny ledarprofil

AcadeMedias nya ledarprofil är nu sjösatt. Den ligger till grund för bland annat rekrytering av, och utveckling för, ledare i alla våra verksamheter. I samband med att vi tagit fram den nya ledarprofilen har också bedömningsverktyget PRP uppdaterats, både vad gäller innehåll och digitalt system.

Du hittar nya PRP på utbildningswebben via startsidan. Redan nu finns PRP för chefer och för lärare i gymnasieskolan på plats. Vi lägger successivt till PRP även för andra yrkesroller och funktioner. På utbildningswebben har vi samlat information och filmer om både ledarprofilen och hur du använder nya PRP.

Dags att ta pulsen på din arbetsplats med Eletive

Eletive är vårt nya pulsmätningsverktyg där medarbetare regelbundet får besvara ett antal frågor via mejl. De samlade svaren ger dig som chef möjlighet att snabbt agera på sådant som är relevant för medarbetarna här och nu. När man använt verktyget ett tag får man också ett bra underlag för att följa utvecklingen över tid.  Frågorna blir ett komplement till medarbetarundersökningen och kan användas för att ta pulsen på hur dina medarbetare upplever sin arbetssituation och för att mäta välmående, motivation och engagemang.

Vi rekommenderar samtliga chefer att starta så snart som möjligt. Skicka ett mail till eletive@academedia.se för att beställa verktyget, så hjälper vi dig vidare.

Läs mer om verktyget på medarbetarwebben Ta del av utbildningen på utbildningswebben.

Fakturaköp hos Coop-butiker

AcadeMedia har sedan tidigare ett ramavtal med Coop, och vi har nu tecknat ett nytt avtal som ersätter det gamla. Tjänsten som Coop erbjuder heter Inköpstjänst och är en faktureringstjänst för verksamheterna som även ger 5% rabatt på alla varor. Det finns tre olika inköpskanaler: utkörning till enhet, hämta själv eller handla i butik.

Informationen om hur ni går till väga för att använda tjänsten finns på denna sida. Här kan ni läsa mer om Coops inköpstjänst.

Webbutbildning i digital säkerhet – utbildningsomgång för nyanställda

Vi som arbetar i AcadeMedia, samt vår organisation, är beroende av digital teknik. För att du ska känna dig trygg i den digitala miljön, både på din arbetsplats och hemifrån, genomför alla medarbetare i Sverige en webbutbildning i digital säkerhet. Under våren 2022 genomfördes utbildningen av alla medarbetare, den 6 september startar en ny omgång av utbildningen för nyanställda medarbetare från den 8 februari 2022. Innehåll och upplägg för utbildningen är detsamma som under våren och alla deltagare i höstens utbildningsomgång ska ha fått ett mail med information. På utbildningswebben har vi samlat viktig information samt vanliga frågor och svar. Även medarbetare som skulle ha gått utbildningen i våras kommer att bjudas in till denna utbildning eftersom den är obligatorisk för alla.

Intensiv period för våra kollegor på IT-support

Terminsstart betyder att våra supportfunktioner får extra många förfrågningar. IT-support är just nu under stor press eftersom många företag söker med ljus och lykta efter IT-supportmedarbetare. Vi är tyvärr inte förskonade från den stora personalomsättning som råder inom branschen. Vi har dock redan fått in flera nya medarbetare som lär sig snabbt och fler är på väg in. Vi tar också hjälp av konsulter för att kunna hantera toppar i förfrågningar. Våra erfarna medarbetare delar därför sin tid mellan att hjälpa er som ringer in, och att lära upp sina nya kollegor.
Detta sammantaget betyder att IT måste prioritera hårt, något vi vill be er om hjälp med. Kötiden blir kortare om enbart problem som akut hindrar ert arbete tas per telefon. Sådana ärenden är konton som inte fungerar, nätverk som inte fungerar, en skola eller en klass som inte kan logga in.

Innan du ringer, gör följande:

-Starta om datorn, och se om problemet lösts.
-Ha ditt användar-id tillgängligt, oftast namn.efternamn, det är samma som du loggar in med på exempelvis din arbetsdator.
-Ta fram Teamviewer (skriv in “teamviewer” i sökfunktionen om du inte ser det). Teamviewer-ID och lösenord gör det möjligt för IT-support att komma in i din dator på distans och därmed hjälpa dig.
-Om din dator inte fungerar alls, leta upp datorns serienummer så att den kan identifieras när du ringer.

Ärenden som inte är akuta ska registreras på servicewebben, även i dessa fall bör du dock starta om datorn först. Avstå också från att ringa för att fråga ”hur går det?”. Gå i stället in i ärendet och ställ din fråga där. Du hittar dina ärenden antingen genom det mail du får för varje ärende du registrerar, eller genom att gå in på servicewebben och klicka på rutan ”Mina ärenden”.

IT-nyheter september för grund- och gymnasieskolor

Här hittar du senaste nytt inom IT för grundskolor och integrerade förskolor samt gymnasiet: LÄNK till IT-nytt.

Tips – håll koll på nyheter i Google Classroom och ställ frågor via Workplace-gruppen Google Workspace.

Här kan du få  IT-support:

Telefon: 0771-794400
Servicewebben: Servicewebben. – topdesk.net (här hittar du även support via chatten)
Vanliga frågor: Snabba lösningar på vanliga frågor

Tveka inte att kontakta oss med frågor:

  • Royne Berglund, IT-chef AcadeMedias grund- och gymnasieskolor, 0708-39 30 01
  • Martin Kipowski, IT-ansvarig grund- och gymnasieskolor, 0761-02 83 19
  • Anders Broo, IT-ansvarig grund- och gymnasieskolor, 0724-50 17 39
  • Fredrik Birath, ansvarig för digitaliseringsprojekt grundskolor, 0722-36 18 84

Inför beslut om fjärrundervisning – beställ i EdShare senast den 15 september

Från och med våren 2022 ska alla beställningar och beslut avseende fjärrundervisning hanteras i EdShare.

I maj genomförde många av våra rektorer de första stegen genom att registrera sitt uppskattade behov av fjärrundervisning i dialog med sin skolchef. Det är nu dags att ta nästa steg i processen, vilket innebär att alla rektorer som ska använda sig av fjärrundervisning som undervisningsform, behöver göra reella beställningar och kopplar rätt elever till de olika undervisningsgrupperna.

 

När detta är gjort kommer EdShare att beräkna andel fjärrundervisningstimmar, samt tillhandahålla det faktiska beslutsunderlaget för respektive skolenhet.

Det är huvudmannen – genom skolchef – som ansvarar för att fatta det formella beslutet om fjärrundervisning på varje enhet. Ett sådant beslut genereras digitalt i systemet utifrån de uppgifter som rektor registrerat, och ska signeras senast den 15 september. Innan dess behöver alla beställningar av fjärrundervisning vara gjorda.

När besluten är signerade ansvarar kvalitetsavdelningen för att all användning av fjärrundervisning anmäls till Skolinspektionen.

För att såväl beslutsunderlaget som anmälan till Skolinspektionen ska bli korrekta, är det viktigt att du som rektor säkerställer att rätt elev kopplas till rätt undervisningsgrupp (i EdShare), och att dessa elever är registrerade i rätt årskurs. För stöd och hjälp med EdShare – kontakta sara.olsson@academedia.se

För övriga frågor kring fjärrundervisning, kontakta kvalitets- och utvecklingsansvarig för din skola.

Nyrenoverad medarbetarwebb från den 5 september

Nu har vi äntligen lanserat vår nya medarbetarwebb med nytt utseende och ny struktur. När du besöker webben väljer du ditt segment via menyraden för att komma till “din startsida”. Du får då information och nyheter som är anpassade efter ditt segment och arbete.

Information från staber hittar du via menyn under ditt segment och genom att gå till ”Information och stöd”.

Den nya medarbetarwebben kommer ha en bättre sökfunktion än tidigare, men inledningsvis behöver vi ”lära upp” sökfunktionen. Det innebär att sökmotorn förbättras ju mer den används. Du kan också navigera via menyn längst upp. Har du länkar sparade sedan tidigare kommer dessa att omdirigeras till den nya webben.

Du kan få en summering av vad som är nytt på webben och hur du kan navigera genom att titta på den 2 minuter långa filmen.

Använd gärna det här formuläret om du har feedback eller frågor. Du når den nya medarbetarwebben som vanligt från startsidan på academedia.se eller via medarbetare.academedia.se från och med den 5 september.

Viktiga datum

1 september – sista dag för medarbetare att klarmarkera sin tidrapport och registrera resa/utlägg.

6 september senast kl 17.00 behöver du som chef attestera dina medarbetare i Medvind samt attestera resa/utlägg. Kom ihåg att se över och förlänga ledighetsansökningar i Medvind innan attest.

8 september – sista dag att lämna in underlag för nyanställningar, ändringar och avslut om det ska komma med till löneutbetalningen för september.

Kom ihåg att ladda upp anställningsavtalen i lönesystemet om du inte använder dig av digital signering.

Utbildningar under hösten

Vi kommer under hösten att hålla två olika typer av utbildningar för nya chefer, administratörer/intendenter och biträdande rektorer i Medvind och i övriga system som är relaterade till lön.

Vi har en grundläggande kurs i Medvind samt de system som man behöver jobba i kring lön. Den andra utbildningen fokuserar på Medvind och hur du som chef kan arbeta med systemet. Utbildningarna är i form av webinarier och kommer hållas av Camilla Hamberg och Monika Mirow.

Utbildningarna är tillgängliga för anmälan på utbildningswebben,
SeptemberNya chefer – 1/9  klockan  9-11Medvind del 2 (fortsättning) – 2/9 klockan 10-11Nya chefer – 19/9 klockan 13-15

OktoberNya chefer – 19/10 klockan 13-15Medvind del 2 (fortsättning) – 26/10 klockan 10-11

NovemberNya chefer – 21/11 klockan 13-15Medvind del 2 (fortsättning) – 29/11 klockan 10-11

Öppet hus

Äntligen kan vi arrangera öppna hus som vanligt igen! Att besöka en skola på öppet hus är ett viktigt steg för många vårdnadshavare när de ska välja skola för sitt barn – därför är det viktigt att vi erbjuder dem den möjligheten. Vilka datum varje skola ska ha öppet hus har ni antingen fått veta från marknadsansvarig, eller har fyllt i själva i den lokala kommunikationsplanen i våras. Dessa datum marknadsför vi på bland annat Facebook, Instagram och Google. Kontakta din marknadsansvarig om du är osäker på vilka datum som gäller för er.

För att ni ska kunna genomföra så bra öppna hus som möjligt får ni stöd från marknadsavdelningen. Det finns till exempel tips och guider på respektive marknadshubb. Här finns också länkar till våra webbshopar, där ni kan beställa profilmaterial som muggar, ballonger, affischer och annat.

Hemsidorna

Vi håller just på och går igenom alla skolors hemsidor för att säkerställa att allt är korrekt och uppdaterat inför det nya läsåret. Läsårstider är uppdaterat enligt den enkät ni fyllde i under våren. Ser ni något som inte stämmer kan ni kontakta marknadsansvarig. Kontakter på hemsidan ansvarar ni på skolan själva för att uppdatera.

Kampanjer

Just nu har vi igång kampanjer med fokus på lediga platser för de skolor som har plats och önskar fler elever. Detta har rullat under sommaren, och fortsätter en bit in på terminen. Under hösten drar vi igång flera kampanjer, bland annat med fokus på varumärket, öppet hus och det kommande skolvalet.

SchoolSoft + Google Classroom = SANT 

Nu äntligen finns det äntligen en möjlighet för våra grund- och gymnasieskolor som använder Google Classroom att avropa SchoolSoft tilläggstjänst Google Classroom.

Tilläggstjänsten Google Classroom är en integration mellan Google Classroom och SchoolSoft. Den består av två delar; en del i SchoolSoft där du enkelt hanterar dina grupper som skapas upp som klassrum i Google Classroom. I den andra delen, i Google Classroom, kan lärare planera, genomföra, resultatrapportera och lämna feedback på uppgifter som sedan kan läsas över till SchoolSoft.

Mer information hittar du HÄR.

Signaturer på lärare i SchoolSoft påverkar betygsdokumenten

Alla lärare/personal som är schemalagda i SchoolSoft har en signatur. Denna signatur är det som syns efter att en lärare har satt betyg.

Om ni inaktiverar en lärare, så kommer signaturen fortfarande att finnas kvar då det visar vilken lärare som satt betyget. Om ni istället väljer att plocka bort signaturen när ni inaktiverar och ger signaturen till en ny lärare så är istället det den läraren som bli kopplad till det tidigare satta betyget. Plocka därför inte bort eller byt ut signaturerna utan ge dem hellre ett löpnummer eller exempelvis ett datum, därefter kan ni använda samma signatur på den nya läraren medan betyget nu är kopplat till den inaktiva lärare. Exempel: Lisa johansson har signaturen lijo, men sedan inaktiveras hon och då byter vi ut signaturen till lijo2022. Den nya läraren Linda Jonsson kan nu använda signaturen lijo.

Nya elevkön – viktigt med “rätt årskurs”

Det är viktigt att ni säkerställer att för-/ grundskolan har rätt användarkoder för “årskurs” angivna i SchoolSoft. Det är dessa som bland annat vårdnadshavaren har som val när de ställer sitt barn i kö till för-/ grundskolan, samt som följer med i de automatiska utskick som skickas till vårdnadshavare från enhetens kö. För- /grundskolan bestämmer själva vilka värden som ska skrivas in. Användarkoden för “årskurs” hittar ni via Admin > Användarkoder > elevkö > årskurs.

Nya elevkön – glöm ej länk till enhetens webbsida

Det är viktigt att för-/ grundskolans webbadress finns angiven i SchoolSoft.  Vårdnadshavare måste kunna se den i systemet och länken måste följa med i våra automatiska utskick till vårdnadshavare från skolans kö. Ni anger skolans webbadress via Admin > Alternativ > Skola/Förskola.

Snacka med skolan – en ny bokningstjänst för elever och vårdnadshavare

Snackamedskolan.se är en tjänst som kan användas av våra skolor och förskolor för att boka och genomföra samtal mellan personal och elever eller vårdnadshavare.  Tjänsten består av ett bokningssystem, där elever eller vårdnadshavare bokar in sig på skolans tillgängliga tider, får bokningsbekräftelse, påminnelser och möjlighet till avbokning. Samtalet kan genomföras fysiskt, via video eller telefon. Idag används tjänsten framgångsrikt av våra studie- och yrkesvägledare (SYV) och nu tar vi nästa steg med möjlighet att koppla på fler personalkategorier, exempelvis mentorer och delar av EHT-teamet. Tjänsten gör det enklare för skolan att både erbjuda, administrera och genomföra olika sorters samtal med elever och vårdnadshavare. 

Förväxla inte AcadeMedias digitala studie- och yrkesvägledning med Digital SYV

Under sommaren har många av våra skolor fått ett utskick om en tjänst som heter Digital SYV, en tjänst som riktar sig till elever i åk 9 inför gymnasievalet.Vi vill förtydliga att Digital SYV är inte en del av AcadeMedia. Tjänsten marknadsförs av företaget Svea Partner och ska inte förväxlas med den digitala studie- och yrkesvägledning som AcadeMedia utvecklat och som erbjuds genom Snackamedskolan.se.

Så här kommer din skola igång

Anmäl intresse och få mer information om tjänsten genom att skicka ett mail till snackamedskolan@academedia.se . Vi hjälper er igång med tjänsten utifrån era behov och önskemål. När din skola är anmäld så kan dina medarbetare publicera och administrera sina bokningsbara tider via  https://snackamedskolan.se 

Digitalt informationsmöte den 16 september

Välkommen på en genomgång med Emilia Björklund från AcadeMedia Vägledning den 16 september där vi visar hur tjänsten fungerar. Du når även Emilia via mailadressen snackamedskolan@academedia.se 

Tid och datum: 16 september kl 8.30 – 10.00 
Klicka här för att delta: https://meet.google.com/unc-fkgd-nug

För enbart SYV via Snackamedskolan, kontakta Evelin Löfvendahl, chef AcadeMedia Vägledning evelin.lofvendahl@academedia.seFör Snackamedskolan i övrigt, kontakta Sofia Wreding, projektledare AcadeMedia Digital sofia.wreding@academedia.se

Mer information om Snackamedskolan.se hittar du HÄR.